Budgethulp

Hieronder vindt u een overzicht van onze diensten. Mocht u vragen hebben over onze diensten neem dan contact met ons op tijdens onze dagelijkse telefonische spreekuren, via mail of bezoek ons tijdens een inloopspreekuur.

Budgetscan & advies

Heeft u ook wel eens dat de maand nog lang niet om terwijl wel uw geld al helemaal op is? Of zijn er veranderingen in uw persoonlijke situatie zoals het krijgen van een kind, een kind dat 18 jaar wordt, een huwelijk of scheiding, verhuizen, samenwonen, werkloos worden, overlijden van uw partner enz.

Misschien is het dan een goed idee om uw budget eens volledig door te laten lichten. Wij maken hiervoor een afspraak bij ons op kantoor en gaan samen met u alle inkomsten en uitgaven bij langs en beoordelen uw budget op een groot aantal onderdelen, zoals:

  • Is er recht op toeslagen, zoals huurtoeslag, zorgtoeslag, kinderopvangtoeslag of kindgebondenbudget?
  • Zijn de toeslagen die u ontvangt juist vastgesteld? Niets is zo vervelend dat u na afloop van het jaar een groot bedrag aan toeslagen moet terugbetalen.
  • Heeft u misschien recht op bepaalde heffingskortingen van de Belastingdienst.
    Is er recht op minimaregelingen die de Gemeente Noordoostpolder aanbiedt?
  • Heeft u recht op kwijtscheldingen van bijvoorbeeld waterschapslasten en gemeentelijke belastingen?
  • Is uw uitkering goed berekend of heeft u misschien recht op een aanvulling?
  • Heeft u schulden en is er beslag gelegd op uw inkomen, houdt de beslaglegger dan niet teveel van uw loon of uitkering in?
  • Zijn uw abonnementen op orde? Betaalt u niet teveel voor uw mobiele telefoonabonnement, uw internet en TV-abonnement of andere abonnementen?
  • Is uw energieverbruik passend bij uw woonsituatie of zijn er mogelijkheden daarop te bezuinigen?
  • Daarnaast geven wij ons advies over alle andere inkomsten en uitgaven.

Voor een eenmalig, vast bedrag wordt uw hele huishoudboekje doorgelicht door onze specialisten. Door onze jarenlange ervaring weten wij feilloos de zaken te benoemen waarvoor bij u wellicht voor honderden euro’s winst gerealiseerd kan worden. Alle informatie brengen wij samen in één duidelijk overzicht. Dit overzicht bespreken wij met u persoonlijk en wij geven u adviezen waarmee u aan de slag kunt.

Naast de volledige budgetscan helpen wij u ook met het aanvragen van regelingen, aanpassen van toeslagen, berekenen van de beslagvrije voet enz. Hiervoor kunt u gebruik maken van onze dienst Budgetondersteuning.

Blijkt dat u toch structurele hulp nodig heeft bij uw financiën en gaat u daarom na de scan gebruik maken van Budgetbeheer Basis of Compleet dan krijgt u de kosten van de budgetscan volledig als korting op de intakekosten voor het budgetbeheer.

Budgetondersteuning

Heeft u uw financiën goed op orde, maar kunt u af en toe hulp gebruiken om een aantal zaken te regelen? Dan kunnen wij u daarbij helpen met onze dienst Budgetondersteuning.

Wat wij bijvoorbeeld voor u kunnen doen:

  • Aanvragen van minimaregelingen
  • Aanvragen van kwijtscheldingen van gemeentelijke belastingen
  • Controleren en wijzigen of aanvragen van Toeslagen
  • Indienen van uw belastingaangifte of het aanvragen van een voorlopige teruggaaf
  • Berekenen van de beslagvrije voet indien er beslag is gelegd op uw inkomsten

Budgetbeheer Basis

Bij Budgetbeheer Basis doen wij het beheer van uw bankrekening, brengen wij structuur in uw maandelijkse budget en reserveren wij, indien mogelijk, voor kosten die op termijn worden verwacht.

Alle inkomsten en uitgaven worden dan door ons beheerd op de beheerrekening.

Daarnaast openen wij voor u een leefgeldrekening. Vanaf de beheerrekening maken wij de afgesproken bedragen per week of per maand over naar uw leefgeldrekening.

Verder maken wij reserveringen voor bijvoorbeeld het eigen risico ziektekosten, de energieafrekening of bijvoorbeeld het onderhoud van uw auto. Dit alles in overleg met u.

Door ons uw budget te laten beheren hopen wij u een stuk rust kunnen bieden.

U krijgt toegang tot een digitaal dossier waarin u dagelijks kunt volgen wat er op uw bankrekeningen gebeurt. Ook is het mogelijk dat u periodiek bankafschriften ontvangt.

Uw post ontvangt u zelf thuis. Post die voor het beheer van uw financiën belangrijk is, levert u bij ons aan. Hierdoor blijft u nauw betrokken bij uw eigen financiële zaken.

Budgetbeheer Compleet

Met budgetbeheer uitgebreid verzorgen wij uw complete financiële administratie.
Naast het beheren van uw bankrekeningen, betalen van uw leefgeld en het reserveren van gelden, controleren wij uw volledige budget. Zo doen wij uw belastingaangifte, controleren wij uw toeslagen en passen ze aan wanneer dit nodig is. Daarnaast kijken wij nog of er bijvoorbeeld recht is op kwijtscheldingen of andere minimaregelingen en vragen deze, indien mogelijk, aan.

Wanneer er sprake is van schulden zullen wij na het stabiliseren van uw maandelijkse budget, een plan van aanpak maken om te werken naar een oplossing van uw schulden. Indien mogelijk spreken we betalingsregelingen af of werken we toe naar de aanmelding voor schuldhulpverlening. Wanneer er in de tussenliggende periode beslag wordt gelegd op uw inkomen, berekenen wij de beslagvrije voet en benaderen wij de beslaglegger.

Om uw budget goed te kunnen beheren en een volledig overzicht te krijgen in uw financiën, vragen wij alle instanties in het vervolg alle financiële post naar ons te sturen.

U blijft betrokken bij uw financiën door toegang tot een digitaal dossier, waarin u dagelijks kunt volgen wat er op uw bankrekeningen gebeurt, hoe uw maandelijkse budgetplan eruit ziet en welke schulden u heeft. Ook is het mogelijk dat u periodiek bankafschriften ontvangt.

Contact

Postadres

Postbus 1158, 8300 BD Emmeloord

Bezoekadres

Europalaan 40A, 8303 GJ Emmeloord

Telefoonnummer

(0527) 240414

E-mailadres

info@abfbeheer.nl
Administratie
Bedrijfsadministratie
voor kleine
zelfstandigen
Meer weten
Budgethulp
Budgetscan & Advies
Budgetondersteuning
Budgetbeheer
Contact
Bewindvoering
Geestelijke / lichamelijke
toestand
Problematische schulden
Meer weten